Een goede plek voor je kind

Een school kiezen is leuk, maar ook spannend. Het bereidt je voor op een volgende stap in de ontwikkeling van je kind. Hoe kies je een goede plek voor je kind en waar zitten de verschillen tussen scholen? Een kijkje nemen in de school en zien, horen en voelen hoe er gewerkt wordt, is dan belangrijk. Wij heten je van harte welkom op de Rehobothschool en vertellen je graag alles over onze school en wat ons bijzonder maakt.

StudioHeartbeat_01_Rehoboth-160

Een goede plek voor je kind

De Rehobothschool is een protestants-christelijke basisschool in Hardinxveld-Giessendam met 400 leerlingen, verdeeld over 17 groepen. Iedereen die onze identiteit respecteert, is welkom.

Met trots zien we dat veel ouders voor onze school kiezen omdat de school een veilige omgeving biedt, waarin de kinderen hun talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. Ze waarderen de manier waarop we kinderen motiveren tot leren. Dit doen we respectvol en vanuit een positieve benadering. Daardoor voelen kinderen zich bij ons thuis, ze voelen zich veilig en geborgen. We laten ons daarbij inspireren door de Bijbel, die de basis is van ons handelen en daar richting aan geeft.

Modern schoolgebouw

In ons moderne schoolgebouw werken en spelen de leerlingen met plezier. Er is voldoende ruimte voor alle activiteiten. Onze school bestaat uit een onder- en bovenbouw, allebei met een eigen schoolplein en een eigen ingang. We werken met kleinschalige clusters, waarin bijvoorbeeld alle kleutergroepen samenkomen.

Kwalitatief goed onderwijs

We zijn er trots op dat de Rehobothschool van de inspectie het predicaat ‘goed’ heeft gekregen. Het gemotiveerde team gaat voor kwaliteit. We zijn ambitieus, enthousiast en willen op alle gebieden het beste eruit halen. Dat kan pas als het kind zich veilig voelt en gezien wordt. Dat geldt voor de kinderen, maar ook voor de leerkrachten. Voor iedereen is er ruimte om te groeien. Kleine of grote stappen, we gaan vooruit!

Het motto van de school is dan ook: ‘ruimte om te groeien’.

Rehoboth-20

Ruimte om te groeien