Voor het eerst naar school

Als je kind voor het eerst naar de basisschool gaat, dan is dat best wennen. Wij begrijpen dat en zorgen voor een zo fijn mogelijke start op school.

Enkele weken voor de vierde verjaardag van je zoon of dochter ontvang je een uitnodigingskaart. We plannen daarna samen een ochtend in voor je kind om alvast kennis te maken met de groep. Zo kan je kind al een beetje wennen aan de juf of meester en aan de kinderen in de groep.

Ongeveer zes weken na de start op school volgt er een persoonlijk gesprek met de intern begeleider van groep 1-2. Jullie bespreken dan samen hoe de eerste weken op school zijn verlopen en -indien die er zijn- bijzonderheden van de eerste 4 levensjaren van je kind. Onze deur staat ook altijd open voor een vraag of gesprekje tussendoor.